10 tips om niet af te vallen (maar misschien tot stiekem een paar kilo’s kwijt raken)

Home/Nieuws/10 tips om niet af te vallen (maar misschien tot stiekem een paar kilo’s kwijt raken)

10 tips om niet af te vallen (maar misschien tot stiekem een paar kilo’s kwijt raken)

Verander slechte eetgewoonten. Honger is voor een groot deel gewoontegedrag. Als je elke dag met chips op de bank voor de tv neerploft, kijk dan eens geen tv.

Als je eet, concentreer je dan daarop. Wie zich laat afleiden onder het eten (tv-kijken, computeren), eet ongemerkt meer.

Schep kleine porties op. Grote porties gaan meestal ook op.

Doe geen boodschappen als je honger hebt. Maak een lijstje.

Haal geen spullen in huis waarvan je niet kunt afblijven. Leg lekkers niet zichtbaar neer.

Het kan geen kwaad om honger te hebben. En bovendien: honger gaat ook weer over (neem een glas water)

Mijd frisdranken en sapjes: vloeibare calorieën nemen we bijna ongemerkt op.

Als je per se wilt afvallen: doe het zo geleidelijk mogelijk.

Sluit geen voedingsmiddelen uit.

Ga niet op dieet.

Het slagingspercentage van diëten wordt geschat op 10 tot 20 procent. Verslaafden die afkicken van heroïne hebben een grotere slagingskans

(c) De Volkskrant 2015 alle rechten voorbehouden