Werkwijze

Home/Werkwijze

Oriënterend gesprek

Dit gesprek is gratis. Ik zal vertellen wat ik als gewichtsconsulent en bewegingscoach kan betekenen en wat de begeleiding inhoudt. Als dit je aanspreekt kun je zelf bepalen of je verder gaat.

Intake

Tijdens dit gesprek noteer ik alle persoonsgegevens, gezondheidsgegevens, motivatie en verwachtingspatroon van het te volgen traject.
Ook jouw huidige eet- en beweegpatroon wordt hier besproken.
Voor een goed beeld houd je gedurende een week een voedingsdagboek bij.
Tevens worden je gewicht, vetpercentage en tailleomvang gemeten. Met deze gegevens stel ik een plan van aanpak op.

Vervolgconsulten

Je ontvangt een cursusmap met daarin een basisvoedingsadvies, variatielijsten, informatie over afvallen, bewegen, motivatie en recepten. Tijdens de vervolgconsulten ontvang je wekelijks nieuw materiaal voor in deze cursusmap. Het advies zal in de meeste gevallen gericht zijn op afvallen, maar kan ook worden aangepast bij ondergewicht of om het gewicht stabiel te houden.

Iedere bijeenkomst begint met het meten van je gewicht, vetpercentage, spierpercentage en BMI.

Tijdens deze consulten wordt de voortgang besproken. Wat ging goed of fout en waar liggen de knelpunten. Hoe kunnen we dit beter doen?
Ook krijg je tips en uitleg over gezonde voeding, variatiemogelijkheden, etiketten leren lezen enz. Je kunt ook recepten krijgen van lekkere, gezonde gerechten.
Het beweegpatroon wordt doorgenomen en zo nodig wordt een beweegprogramma opgesteld. Natuurlijk kun je elke zaterdagochtend meelopen tijdens de wandelingen.

Weegmomenten

Ben je op je streefgewicht en klaar met de begeleiding maar wil je toch nog een stok achter de deur, dan is het mogelijk om je regelmatig te laten wegen. Je kunt gratis een afspraak maken, maar als je toch nog wat begeleiding nodig hebt en je wilt “een stok achter de deur” dan is een losse consultenkaart geschikt.

Bewegen

Elke zaterdagochtend van 9.00-11.00 uur ga ik wandelen met iedereen die zich wil aansluiten. Het is mogelijk om mee te doen met deze groepsactiviteit waarbij (stevig) gewandeld wordt. Tijdens de wandeling ontmoet je anderen die net als jij bezig zijn met het veranderen van de eetgewoonten en het dagelijks welbevinden. Bewegen is noodzakelijk, en helpt mee aan het beter gaan voelen.